جراحی لثه با لیزر در کلینیک سیمادنت

جراحی لثه با لیزر خدمتی است که ترس بسیاری از افراد را از مراجعه به دندانپزشکی و درمان مشکلات لثه‌ای خود از بین برده است. همانطور که می‌دانید لثه بافت نرمی است که اطراف دندان را دربر گرفته است و عدم رعایت بهداشت و یا ابتلا به برخی از بیماری‌ها سبب ایجاد مشکل و عارضه در آن می‌شود.

بنابراین ممکن است افراد زیادی علاوه بر درمان بیماری‌های لثه‌ای، حتی به عنوان پیش نیاز سایر درمان‌ها مانند ارتودنسی و یا ایمپلنت نیاز به انجام جراحی لثه پیدا کنند. انجام جراحی لثه با لیزر علاوه بر کاهش درد و خونریزی، سرعت و دقت انجام جراحی را نیز بالاتر برده است و به همین دلیل تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.

جراحی لثه با لیزر چیست؟

افراد زیادی از کودکان گرفته تا بزرگسالان ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به انجام جراحی لثه داشته باشند. از جمله این دلایل می‌توان به وجود برخی از بیماری‌های لثه مانند عفونت لثه، تحلیل لثه و مشکلاتی از این قبیل یا حتی جراحی‌های زیبایی مانند لیفت لثه و همچنین درمان‌های پیش نیاز مانند فرنکتومی برای ارتودنسی اشاره کرد. جراحی لثه سال‌ها قبل به روش جراحی سنتی (عمل با تیغ جراحی) انجام می‌شد. همین مسئله نگرانی و ترس زیادی برای بیماران ایجاد می‌کرد تا اینکه استفاده از لیزر برای جراحی لثه انقلابی در این زمینه ایجاد کرد.

کاربرد لیزر در علم پزشکی، بسیار متنوع است. از آن جایی که شدت پرتو لیزر را می‌توان کنترل کرد، لیزر راه حل مناسبی برای برش بافت‌های نرم و سخت خواهد بود. در حال حاضر چند سالی است که انجام جراحی لثه با لیزر باعث شده تا جراحی‌های سخت و دشواری که در گذشته انجام می‌شد، در کمترین زمان و با کمترین آسیب به بافت‌های سالم، انجام گیرد.

دریافت مستقیم نوبت جراحی لثه با لیزر از کلینیک سیمادنت

مقایسه جراحی لثه با لیزر و با جراحی‌های سنتی لثه

اغلب بیماری‌های لثه به دلیل تجمع بیش از حد باکتری و پلاک در لثه ایجاد می‌شوند. معمولاً بدن قادر به از بین بردن عفونت‌های ناشی از باکتری‌های تجمع یافته زیر لثه نیست. از این رو جراحی لثه برای درمان بیماری‌های لثه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پلاک‌ها و باکتری‌ها را خارج سازد.

جراحی لثه بدون لیزر و به روش سنتی
جراحی لثه به روش سنتی

در روش جراحی سنتی لثه، پس از خارج سازی باکتری‌ها و پلاک‌ها، متخصص جراحی لثه، بافت لثه را روی دندان ها محکم می‌کند و یا بر اساس نیاز بیمار ممکن است بخش‌هایی از بافت لثه را بردارد و یا از بخش‌های دیگر دهان، به محل مورد نظر پیوند بزند. روش سنتی جراحی لثه معمولاً درد زیادی دارد و مدت زمان بهبودی آن طولانی است.

جراحی لثه با لیزر

در جراحی لثه با لیزر، فرایند درمان کاملاً متفاوت است. در این روش، لیزر با طول موج مشخصی بر سطح لثه تابانده می‌شود. لیزر تابیده شده که ضخامتی کمتر از سه تار موی انسان دارد، به بخش‌های عمقی‌تر لثه نفوذ پیدا می‌کند و باکتری‌هایی که منجر به عفونت لثه شده‌اند را تبخیر می‌کند. در واقع در این روش با کمترین اثرات جانبی، پاکسازی اولیه انجام خواهد شد. پس از این مرحله، لیزر به بخش‌های دیگر لثه تابانده می‌شود تا با ایجاد لخته خون، لثه را تحریک کند و مجدداً بازسازی و ترمیم صورت گیرد. در این روش از لیزر بافت نرم به جای چاقو یا تیغ جراحی استفاده می‌شود. از این رو در این روش، هیچ گونه برش و بخیه‌ای وجود ندارد و دوران بهبودی بیمار کوتاه می‌شود.

فیلم جراحی لثه با لیزر

فیلم جراحی لثه در کلینیک سیمادنت

کاربردهای جراحی لثه با لیزر چیست؟

برای درمان چه مشکلاتی از جراحی لثه با لیزر استفاده می‌شود؟

جراحی لثه با لیزر کاربردهای زیادی داشته و علاوه بر درمان بسیاری از مشکلات مربوط به لثه، برای اهداف زیبایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:

• درمان تیرگی و بدرنگی لثه (دپیگمانتاسیون لثه): با استفاده از لیزر بد رنگی و سیاهی‌های لثه که ممکن است بر اثر مصرف برخی از داروها ایجاد شده باشد را می‌توان درمان کرد.
• فرنکتومی لثه (فرنوم زبانی و فرنوم لب): طی جراحی لثه با لیزر می‌توان فرنوم لبی و یا زبانی را اصلاح کرد.
• درمان عفونت لثه (مخصوصاً عفونت‌های اطراف ایمپلنت): به دلیل قدرت بالای لیزر در استریل کردن لثه، می‌توان از آن برای از بین بردن عفونت لثه استفاده کرد.
لیفت لثه بافت نرم و درمان لبخند لثه‌ای: با استفاده از لیزر می‌توان در افرادی که لبخند لثه‌ای دارند، به خوبی بافت لثه را بالاتر برد (لیفت لثه) و به این ترتیب اصلاح طرح لبخند انجام می‌شود.
• حذف پری‌کرونیت (اپرکولوم): در برخی موارد بافت اضافی از لثه بر روی وجود دارد که باعث ایجاد التهاب نیز شده است؛ با جراحی لثه با لیزر می‌توان به خوبی این بافت‌های اضافی را حذف نمود.
در برخی موارد مخصوصاً زمانی که لازم است حین درمان ارتودنسی دندان، جراحی لثه انجام شود، تنها و بهترین گزینه، انجام جراحی لثه با لیزر است.

مزایای جراحی لثه با لیزر

• جراحی لثه با لیزر نسبت به جراحی لثه با روش سنتی، دوران بهبودی بسیار کوتاهی دارد.
• تمام لثه‌ها را می توان در یک جلسه جراحی کرد. سرعت جراحی لثه با لیزر بسیار بیشتر از جراحی‌های سنتی است.
• مهم‌ترین مزیت جراحی لثه با لیزر، کاهش خونریزی و درد است. با این که بیمار با از بین رفتن اثر بی‌حسی موضعی، درد خفیفی را احساس می‌کند اما در مقایسه با درد جراحی‌های سنتی که شامل بخیه و برش می‌شود، درد ناچیزی است. در نهایت در صورت نیاز با تجویز متخصص لثه، بیمار می‌تواند از مسکن‌های مناسب، استفاده کند.
• از دیگر مزایای جراحی لثه با لیزر، عدم وجود عوارض در این روش است.
• مراقبت‌های پس از جراحی لثه با لیزر به نسبت مراقبت‌های جراحی لثه به روش سنتی بسیار ساده‌تر است. فقط کافی است رژیم غذایی مناسب و نکاتی که متخصص جراحی لثه می‌گوید، رعایت شود.
• به دلیل استریل کردن و ضدعفونی قوی لیزر، خطر عفونت لثه بعد از انجام جراحی لثه با لیزر بسیار کاهش پیدا می‌کند. حتی بالعکس این روش برای از بین بردن عفونت لثه مخصوصاً در بیمارانی که ایمپلنت دندان انجام داده‌اند بسیار کاربرد دارد.
• به دلیل امکان کنترل طول موج لیزر دایود و عمق نفوذ کم آن، در طی جراحی لثه با لیزر، هیچ آسیبی به بافت‌های زیرین و استخوان‌ها نخواهد رسید.

مزایای جراحی لثه با لیزر

چرا جراحی لثه با لیزر را در کلینیک سیمادنت انجام دهید؟

انجام جراحی لثه و با هر درمان دیگر دندانپزشکی اگر به درستی انجام نشود، نه تنها ناراحتی بیمار را برطرف نمی‌کند بلکه می‌تواند منجر به بروز مشکلات و عوارض بیشتری نیز بشود. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت، دندانپزشکان و نیز دستیاران مجموعه تمام تلاش خود را در راستای ارائه بهترین خدمات به بیماران انجام می‌دهند. در ادامه بخشی از مهمترین دلایل برتری انتخاب کلینیک سیمادنت برای انجام جراحی لثه با لیزر ارائه شده است:

1. حضور بهترین و حاذق‌ترین متخصصین جراحی لثه
  2. استفاده از تجهیزات به روز و لیزرهای پیشرفته برای انجام انواع جراحی لثه با لیزر
  3. امکان ارتباط و دریافت مشاوره آنلاین بیمار در شبکه‌های اجتماعی
  4. دریافت تمامی خدمات دندانپزشکی در کنار جراحی لثه با لیزر زیر یک سقف

مراقبت‌های بعد از جراحی لثه با لیزر

• به دلیل حساس شدن بافت لثه بعد از جراحی، تا ۱۰ روز نباید در ناحیه جراحی شده، مسواک و نخ دندان زد.
• تا یک هفته بعد از جراحی لثه با لیزر، باید از غذاهای نرم مانند تخم مرغ، پوره سیب زمینی، ماست و بستنی و… استفاده کرد.
• معمولاً بعد از جراحی لثه با لیزر، عفونت، درد و ناراحتی برای بیمار ایجاد نخواهد شد ولی در صورت بروز هریک از این موارد حتماً باید با جراح لثه خود مشورت کرد.
• دو تا سه روز بعد از جراحی لثه حتماً باید مایعات را در رژیم غذایی بیمار قرار داد.

هزینه جراحی لثه با لیزر

هزینه این نوع جراحی ، حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از هزینه جراحی لثه به روش سنتی است. با توجه به موارد گفته شده، دلیل این امر کاملاً عیان است. استفاده از لیزر، هزینه بیشتری برای جراح خواهد داشت چرا که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و جدید انجام می‌شود. در نهایت جهت کسب اطلاعات کامل درباره روند درمان و هزینه جراحی لثه با لیزر، باید توسط بهترین متخصص جراحی لثه معاینه شوید.

سوالات متداول درباره جراحی لثه با لیزر

آیا جراحی لثه با لیزر درد دارد؟

یکی از مزایای مهم جراحی لثه با لیزر بدون درد بودن آن است. بدیهی است که در جراحی لثه با لیزر در مقایسه با جراحی سنتی، بریدن با تیغ و بخیه زدن وجود ندارد در نتیجه بیماری ناراحتی از این بابت نخواهد داشت. علاوه بر این پیش از استفاده از لیزر، بی حسی موضعی نیز انجام خواهد شد و در نتیجه امکان ایجاد درد در طی جراحی لیزری لثه به حداقل خواهد رسید.

چه زمانی بعد از جراحی لثه با لیزر می‌توان مسواک کرد؟

بیمار حتی بعد از جراحی لثه با لیزر نیز باید بهداشت دهان و دندان‌های خود را حفظ کند. ولی تا یک هفته بعد از جراحی لثه سایر نواحی دهان و دندان‌ها به جز محدوده جراحی شده را می‌تواند مسواک زده و نخ دندان بکشید. بعد از ۱۰ روز نیز می‌توان برای کل دندان‌ها مسواک و نخ دندان استفاده کرد.

آیا ممکن است بعد از جراحی لثه با لیزر عفونت ایجاد شود؟

از آنجا که لیزر ناحیه تحت درمان را به خوبی استریل می‌کند، هیچ نگرانی بابت بروز عفونت بعد از جراحی لثه با لیزر وجود ندارد؛ در واقع جراحی لثه با لیزر به عنوان یکی از بهترین شیوه‌های درمان عفونت لثه شناخته می‌شود.

مشاوره حضوری برای جراحی لثه با لیزر در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی دندانپزشکی برای جراحی لثه با لیزر در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه ۳، واحد ۱۱

کلینیک شریعتی سیمادنت

مشاوره حضوری برای جراحی لثه با لیزر در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری با دندانپزشک به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران، جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی در اطراف منزل خود را دارید تا جراحی لثه با لیزر انجام دهید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

کلینیک سیمادنت ستارخان
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه ها:

1. مهدی گفت:

سلام ببخشید همسرم لثه اش نیاز به جراحی داره ممکنه بفرمایید هزینه اش چقدر میشه جراحی با لیزر ؟ممنونم

1. سیمادنت کلینیک گفت:

سلام دوست عزیز ابتدا لازم است در جلسه معاینه حضوری نوع درمان مورد نیاز مشخص شود؛ همچنین هزینه‌ها به طور کامل در صفحه هزینه دندانپزشکی آورده شده است.