فیلینگ کامپوزیت چیست؟

پر کردن دندان
۰
(۰)
بسیاری از ما در طول دوران زندگی به دلایلی همچون عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، متوجه می شویم که یک یا چند دندان ما دچار مشکل سلامتی شده است. پوسیدگی دندان یکی از مهم ترین و رایج ترین بیماری های دهان و دندان به شمار می رود و نباید از یاد برد که تغییر ترکیبات شیمیایی که در دندان ها ایجاد شده است، باعث نرمی دندان شده و در نهایت کاربرد دندان را از بین خواهد برد. از این روی از سوی بسیاری از دندانپزشکان توصیه می شود که حتما در بازه های زمانی ۶ ماهه نسبت به چکاپ دندان و بررسی خرابی آن ها اقدام شود. ما در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی کردن روش فیلینگ کامپوزیت برای ترمیم دندان، اطلاعاتی را در خصوص جلوگیری از بروز پوسیدگی در اختیار شما قرار دهیم.

روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان

اولین و مهم ترین عاملی که می تواند باعث بروز بیماری های مربوط به دهان و دندان شود، عدم رعایت بهداشت، استفاده بیش از حد مواد قندی و عدم شستشوی دهان پس از استفاده از این مواد است. دندان های طبیعی هر فرد قیمتی از لحاظ مادی ندارند، در طول عمر می توانند سالم باشند و تنها باید به خوبی نگهداری شوند. از این روی توصیه می شود که حتما روی برنامه روزانه، مسواک زدن انجام شود و همچنین در بازه های زمانی ۶ ماهه برای چکاپ به دندانپزشکی مراجعه گردد. این امر باعث می شود که حتی در صورت پوسیدگی، به سرعت نسبت به ترمیم دندان پوسیده اقدام شود و از بروز دندان درد حاد جلوگیری خواهد شد.

پر کردن یا فیلینگ دندان

روش های درمان پوسیدگی دندان

ممکن است به دلایلی، مراجعه به دندانپزشک در حالت عادی برای شما امکان پذیر نبوده و یا الان احساس درد و یا حس غیر طبیعی در هنگام لمس دندان با زبان دارید. در این صورت احتمالا یکی از بیماری های مربوط به دندان برای شما روی داده است. فیلینگ کامپوزیت به عنوان یکی از مهم ترین روش های درمانی در صورت بروز پوسیدگی حاد دندان ها به شمار می رود. در واقع برای مرمت تاج دندان آسیب دیده می توانیم از این مواد استفاده کنیم و ضعف مینای دندان را از بین ببریم.

فیلینگ کامپوزیت از متریال باندینگ تشکیل شده است و همچنین نور درمانی به عنوان دیگر نیاز در این روش درمانی به شمار می رود. در نهایت دندان پایدار شده و نیازی به عصب کشی و یا کشیدن دندان وجود نخواهد داشت. تمامی این روش های درمانی تنها در صورتی جوابگو هستند که در زمان مناسب به دندانپزشک مراجعه شود و در صورت عدم مراجعه به موقع، از سایر روش های درمانی استفاده می شود. نباید از یاد برد که هزینه کشیدن دندان…وغیره می تواند بسیار بالاتر از حدی باشد که برای هر بار چکاپ دوره ای دندان باید پرداخت کنید.

اهمیت سالم بودن دندانها

تمامی موارد بیان شده در قسمت بالا تنها در صورتی برای شما مناسب است که شما دندان های یکنواخت و سالمی داشته باشید. در صورتی که تا به امروز به زیبایی دندان های خود و سلامت آن ها اهمیت نداده اید، می توانید با مراجعه به متخصص، از روش های ترمیمی استفاده کنید.

ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص فیلینگ کامپوزیت در اختیار شما قرار دهیم و همچنین در خصوص مواردی همچون دریافت خدمات دندانپزشکی برای جلوگیری از بروز بیماری های دهان و دندان و یا درمان آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سوالات مربوط به دندانپزشکی خود می توانید از بخش پاسخ آنلاین به سوالات استفاده کنید و در صورت تمایل به دریافت نوبت، قسمت نوبت دهی آنلاین در دسترس شما خواهد بود. مشاوره آنلاین در نظر گرفته شده نیز برای کسانی که سوالات ضروری در خصوص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دارند در دسترس است.

پر کردن دندان

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره آنلاین