تاثیر ارتودنسی بر بوی بد دهان

دندان درد شدید
۰
(۰)
درمان ارتودنسی یکی از شیوه های معمول برای درمان ناهنجاری های دندانی و فکی است که در حال حاضر به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. انجام ارتودنسی با روش های مختلف صورت می پذیرد که ارتودنسی نامرئی نمونه ای از این روش درمانی است.
انجام ارتودنسی می تواند بر روی بوی بد دهان تاثیر گذار باشد و آن را بیشتر کند. از همین رو بهتر است که بعد از انجام ارتودنسی مراقبت های بهداشتی را بیش از هر زمان دیگری رعایت کنید تا مشکلات در این زمینه به کمترین حد خود برسد. در این مطلب به بررسی بیشتر بوی بد دهان در ارتودنسی خواهیم پرداخت.

ابزارهای ارتودنسی چگونه بر بوی بد دهان تاثیر می گذارند؟

همانطور که میدانید، در طول درمان متخصص ارتودنسی از بهترین ابزارها برای این کار استفاده می کند. در بیشتر مواقع ارتودنسی ثابت با استفاده از سیم مخصوص انجام می شود و به صورت دائمی تا پایان دوره درمان باقی خواهد ماند. بودن یک جسم خارجی بر روی دندان ها باعث می شود که میزان دسترسی شما به همه قسمت های دندان از بین برود. در این حالت پس از پرداخت هزینه ارتودنسی (مطابق با تعرفه دندانپزشکی) و انجام آن، ممکن است بوی بد دهان شما بیشتر شود. در واقع فضای پشت براکت ها برای رشد باکتری ها بسیار مناسب است که در نتیجه تکثیر آن ها، بوی بد در دهان ایجاد می شود که برای شما بسیار آزاردهنده خواهد بود. در چنین وضعیتی شخص باید اهمیت بیشتری به حفاظت از دندان های خود بدهد و از تمامی ابزارهای لازم برای این کار استفاده کند.

بوی بد دهان

معمولا بعد از ارتودنسی دندان فضای مناسبی برای رشد پلاکت های دندانی نیز ایجاد می شود که باید از آن ها جلوگیری به عمل آورد. با توجه به احتمالاتی که در این زمینه بیان شد، بهتر است که به صورت مرتب از مسواک مخصوص ارتودنسی به همراه نخ دندان و دهانشویه استفاده کنید تا مشکلی مانند بوی بد دهانی برای شما به وجود نیاید. خوشبختانه در اکثر ارتودنسی های جدید ساختار به گونه ای شده است که امکان دسترسی شما به بخش بیشتری از دندان ها فراهم است و می توانید از این امکان ویژه برای خود استفاده کنید. در صورتی که بعد از ارتودنسی دندان بهداشت خود را به صورت مرتب رعایت کنید، مشکلی مانند بوی بد دهان برای شما به وجود نمی آید.

عوارض جانبی ابزارهای ارتودنسی

زمانی که شما ارتودنسی انجام می دهید، باید یک سیم مخصوص را به صورت ثابت یا متحرک بر روی دندان ها داشته باشید. بر همین اساس انجام این روش عوارض مختصری دارد که می توانید برای مدیریت آن ها برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

یکی از مهم ترین عوارضی که ممکن است به وجود بیاید کلسیفیکاسیون است. در طول این فرایند بخشی از مواد معدنی موجود در سطح دندان ها از بین می روند که می تواند منجر به تضعیف بدنه دندان شود. در صورتی که شما از داروها و روش های مراقبتی به درستی استفاده کنید، این مشکل برای شما به وجود نخواهد آمد. برخی دیگر از افراد نیز از وجود لکه های سفید دندانی گله کرده اند.

این مشکل نیز برای بعضی افراد به وجود می آید که می توانند از متخصص ارتودنسی مشاوره بگیرند و مشکل خویش را درمان کنند. به صورت کلی نحوه نصب سیم ارتودنسی بر روی دندان ها بسیار مهم است و باید با توجه به استانداردها انجام شود. اگر این نصب به صورت حرفه ای انجام شود، مسلما عوارض ارتودنسی نیز برای فرد بسیار کمتر خواهد شد.

بوی بد دهان

سخن پایانی

تحقیقات ثابت می کند که انجام غیراصولی ارتودنسی دندان می تواند بوی بد دهان را تشدید کند. با این حال این روش درمان برای اصلاح طرح لبخند و ساختار فکی بسیار مناسب است و باید در برخی موارد انجام شود. خوشبختانه در کلینیک درمانی سیمادنت، ارتودنسی به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام می شود که در نتیجه شما با مشکل بوی بد دهان مواجه نخواهید شد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره آنلاین