عکس ارتودنسی : نامرتبی شدید دندان‌ ها

ارتودنسی نامرتبی شدید دندانی با کشیدن دندان

تصاویر بعد از درمان

تصاویر قبل از درمان

نامرتبی شدید دندان‌ ها یکی از ناهنجاری‌های دندانی است. این موضوع تاثیر منفی زیادی در زیبایی و همینطور اعتماد به نفس می‌گذارد. از همین رو افراد برای برطرف کردن این مشکل به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنند. این عارضه در علم پزشکی به کراودینگ شناخته می‌شود. افرادی که با این مشکل مواجه هستند، ممکن است سوالات زیادی داشته باشند. مثلا اینکه چرا دندان‌های من نامرتب رشد کرده‌اند؟ بهترین روش برای برطرف کردن این نامرتبی دندان‌ها چیست؟  در این نوشتار به هر یک از این سوالات پاسخ می‌دهیم.

دلایل نامرتبی شدید دندان ها چیست؟

نامرتبی دندانها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که فقط متخصص ارتودنسی می‌تواند علت آن را تشخیص دهد. یکی از این دلایل مربوط به ژنتیک و وراثت است. افرادی که به کراودینگ دچار هستند، ممکن است فک کوچک را از والدین خود به صورت ژنتیکی به ارث برده باشند. در این صورت دندان‌ها به دلیل کم بودن فضا، بر روی هم رشد کرده و در نهایت شلوغی دندان‌ها را موجب میشود.

از دیگر دلایل نامرتبی دندان‌ها می‌توان به تغذیه نامناسب، عادات غلط رفتاری مانند مکیدن انگشت یا ناخن، داشتن دندان‌های اضافه و دندان‌های بزرگ اشاره کرد.

درمان نامرتبی شدید دندان ها به چه صورت است؟

بعد از اینکه علت نامرتبی دندان‌ها مشخص شد، متخصص ارتودنسی درمان نامرتبی شدید دندان‌ها را شروع می‌کند. برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر دندان‌های خود را بکشند، به مرور زمان این نامرتبی دندان‌ها برطرف می‌شود، در حالیکه این استنباط درست نیست. در واقع بعد از کشیدن دندان‌ها، باید یک وسیله‌ای به نام ارتودنسی وجود داشته باشد تا به وسیله آن دندان‌ها حرکت کرده و در جای مناسب خود قرار بگیرند.

سخن پایانی

موردی که در مورد درمان نامرتبی شدید دندان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، انتخاب متخصص ارتودنسی است. ارتودنتیست باید تجربه و مهارت بالایی در درمان کراودینگ داشته باشد تا بیمار به نتیجه مطلوب و رضایت بخشی برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ارتودنسی و همینطور مشاوره می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت سیمادنت تماس بگیرید و یا از طریق صفحه دریافت مشاوره آنلاین با متخصص ارتودنسی در ارتباط باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]

سیمادنت در واتس آپ

از طریق واتساپ میتوانید پرسش های خود را به همراه عکس و فیلم ارسال نمایید و در اسرع وقت پاسخ را از کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت دریافت نمایید.

ارتباط با واتساپ ارسال پیام
مشاوره آنلاین