آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد؟

آیا همه دندان ها را می‌توان ایمپلنت کرد؟

وقتی چند یا همه دندان هایتان را از دست می‌دهید، هیچ راهی بهتر از ایمپلنت دندان نیست. چون ایمپلنت دندان در طولانی مدت قابل استفاده است و ظاهر طبیعی آن را همه دوست دارند. در گذشته برای این مسئله، راه حلی جز پروتز دندانی وجود نداشت. اما امروزه با روش‌هایی چون ایمپلنت کردن می‌توانید صاحب دندان‌های زیبا شوید.
حتی اگر یک دندانتان بیفتد باید حتماً جایگزین خوبی برای آن پیدا کنید. در غیر این صورت استخوان فکتان آرام‌آرام تحلیل می‌رود. آن موقع مجبور هستید پیوند استخوان کنید تا دندان های زیبایی داشته باشید. ایمپلنت کردن بهترین روش برای افرادی است که یک یا بیش از یک دندان خود را از دست داده‌اند.

همچنین بخوانید: تا چند سال پس از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد؟

آیا همه دندان ها را می‌توان ایمپلنت کرد؟

ایمپلنت کردن تمام دندان یا استفاده از دندان مصنوعی

تقریباً ۷۰% از افراد با وارد شدن به سن ۳۵-۴۵ سالگی حداقل یک یا چند دندان خود را از دست می‌دهند. خیلی دیگر از افراد هم به پوسیدگی و خرابی شدن دندان خود توجه نمی‌کنند تا زمانی که درد را با تمام وجود احساس کنند. وقتی که به دندان پزشک مراجعه می‌کنند فکر می‌کنند پزشک دیگر نمی‌تواند برای آن‌ها کاری کند.
اما با وجود روشی به نام ایمپلنت به راحتی می‌توانید صاحب دندان های زیبا و طبیعی شوید. در این روش با قرار دادن پیچ هایی از جنس تیتانیوم در درون لثه، که پایه‌ای را به وجود می‌آورد تا دندان‌ها را بر روی آن قرار دهد. ایمپلنت کردن بهترین روش برای جایگزین دندان‌ها است.

همچنین بخوانید: دندان مصنوعی متحرک یا ایمپلنت

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت کردن حدود ۱۰-۱۵ سال می‌تواند کارکرد داشته باشد. اما نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. انتخاب متخصص دندانپزشکی از مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. اگر دندانپزشک با بهترین جنس ایمپلنت، کار را درست و اصولی انجام ندهد، بعد از چند سال ایمپلنت‌ها خراب می‌شوند. پس در پیدا کردن متخصص باتجربه وقت بگذارید.
دومین نکته مهم این است که بعد از ایمپلنت کردن، بهداشت را رعایت کنید. به یان منظور پس از هر وعده مسواک بزنید و از خلال دندان استفاده کنید. همچنین از دهان شویه هایی که به شما معرفی می‌کنند نیز، استفاده کنید. آخرین نکته مهم برای داشتن ایمپلنتی با ماندگاری بالا، مراجعه هر ۶ ماه یک‌بار به دندان پزشک است.

آیا همه دندان ها را می‌توان ایمپلنت کرد؟

همچنین بخوانید: طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت‌ها به عنوان جایگزین دندان

ایمپلنت یک جایگزین ثابت برای دندان های افتاده است. قطعات کاشت ایمپلنت به زمان نیاز دارند. چون در کل فرایند ایمپلنت دندان، فرایندی طولانی است.
برای ایمپلنت کردن لازم دارید تا تراکم استخوانی بالایی داشته باشید. اما اگر این گونه نبود، دندان پزشک می‌تواند پیوند استخوان انجام دهد. سپس بعد از التیام یافتن استخوان فک، ایمپلنت کردن را شروع می‌کند.

فرق فک بالا و پایین در ایمپلنت کردن

فک بالا و پایین برای ایمپلنت کردن همه دندان ها، با یکدیگر فرق دارند:

آیا همه دندان ها را می‌توان ایمپلنت کرد؟

فک فوقانی:

معمولاً نرم است و برای ایمپلنت کردن بیشتر زمان بر است. از این نظر که باید کاشت ایمپلنت بیشتری انجام شود تا پایداری افزایش یابد.
در فک فوقانی سینوس های بزرگی وجود دارد. در این بخش فضا هایی پر از هوا وجود دارد. به همین دلیل ایمپلنت کردن این نواحی حساس و سخت است. برای کسانی که نیاز دارند همه دندان‌ها را ایمپلنت کنند از این روش خودداری می‌کنند.
به جای آن در اطراف سینوس ها را ایمپلنت می‌کنند. در آخر برای ایمپلنت کردن فک فوقانی که استخوانی نرم دارد، از حداقل ۸ کاشت ایمپلنت استفاده می‌کنند. اگر تعداد کمتری ایمپلنت انجام شود، چون استخوان فک بالا نرم است، باعث تحلیل بیشتر و نازک شدن فک می‌شود.

فک پایین:

فک پایین معمولاً از تراکم استخوانی بالایی برخوردار است. به همین علت می‌توانید از کاشت کمتری استفاده کنید و در همین حال پایداری بالایی را دارد. اما تنها مشکل خاص در فک پایین این است که دو عصب بزرگ وجود دارد که نباید هیچ صدمه‌ای به آن وارد شود. راه حل این مشکل در این است که ایمپلنت ها را در بخش جلویی دندان ها انجام بدهند.

آیا همه دندان ها را می‌توان ایمپلنت کرد؟

دندان قروچه داشتن و تحرک زیاد از عضلات فک

اگر بخواهید همه دندان‌ها را ایمپلنت کنید، باید به میزان تحرک فک خود دقت کنید. کسانی که دندان قروچه دارند یا عضلات فکشان زیاد تحرک دارد باید از ایمپلنت های دندان استفاده کنند. قبل از ایمپلنت کردن دندان باید دندان قروچه کردنتان را به دندان پزشک بگویید. سپس تمام دستورات پزشک متخصص را انجام دهید.

همچنین بخوانید: شناخت انواع ایمپلنت و اندازه های آن

آیا همه دندان ها را می‌توان ایمپلنت کرد؟

رعایت بهداشت در ایمپلنت کردن همه دندان‌ها

بعد از ایمپلنت کردن همه دندان ها باید از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید. عوامل زیادی در داشتن دندان های زیبا و ماندگاری بالا نقش دارند. باید مسواک روزانه داشته باشید. استفاده کردن از خلال دندان را نیز از یاد نبرید. یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که باید ۶ ماه یک بار به دندان پزشکی مراجعه کنید.
شما می‌توانید همه دندان هایتان را ایمپلنت کنید. در انتخاب دندان پزشک متخصص دقت کنید تا بهترین ایمپلنت را برای شما انجام دهد. همچنین ایمپلنت کردن شما بستگی زیادی به تراکم استخوانی شما دارد.

برای دریافت نوبت و مشاوره می توانید با سیمادنت کلینیک از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و در صرتی که سوالی در خصوص روش ها و مشکلات دندانی خود برای ارتودنسی دندان و ایمپلنت دارید را در قسمت پرسش و پاسخ ثبت نمایید تا به آنها پاسخ داده شود.

 

به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین