کاشت ایمپلنت فوری در یک روز | هزینه ایمپلنت فوری

ایمپلنت یک روزه

پر کردن جای خالی دندان به روش قدیمی در شرایط ایده‌آل، زمانی که نیاز به هیچ درمان اضافه‌ای نباشد، بین سه تا چهار ماه زمان خواهد برد. در روش سنتی کاشت ایمپلنت ابتدا با کشیدن دندان آغاز می‌شود، معمولا ادامه روند درمان پس از بهبود لثه صورت می‌گیرد که بازه‌ی زمانی طولانی است. در این مدت جای دندان همچنان خالی است و فرد را با مشکلاتی در انجام کارهای روزمره روبه‌رو می‌کند.

دریافت مستقیم نوبت متخصص ایمپلنت از کلینیک سیمادنت

دریافت نوبت

بسیاری از بیماران با توجه به شرایط و موقعیت اجتماعیشان تحمل مدت زمان طولانی (حدوداً سه ماه را) برای تکمیل مراحل درمان ایمپلنت خود را ندارند. پیشنهاد دندانپزشکان سیمادنت برای این گروه از افراد جایگزین کردن دندان از دست رفته با ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یکروزه است. لازم به ذکر است برای انجام درمان ایمپلنت یکروزه بیمار باید حداقل شرایط سلامتی مورد انتظار دندانپزشکان یا متخصصین ایمپلنت را دارا باشد. در ویدیو زیر با ایمپلنت یکروزه بیشتر آشنا شوید.

درباره ایمپلنت دندان بیشتر بدانید

ایمپلنت‌های دندان در واقع جایگزین ریشه‌های شما می‌شود و در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند. اندازه‌های ایمپلنت دندان با یکدیگر متفاوت است. جنس ایمپلنت دندانی از تیتانیوم خالص یا آلیاژ آن است.
در ادامه و با توجه به تصویر زیر می‌توانیم با روند انجام درمان ایمپلنت برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته آشنا شوید.

مراحل انجام ایمپلنت فوری

چقدر طول می کشد تا ایمپلنت فوری انجام شود؟

به طور عمومی، ایمپلنت فوری دندان‌ پزشکی به دو روش اصلی انجام می‌شود. اولین روش، کاشت ایمپلنت دندان فوری، در زمانی انجام می‌شود که دندان از دست رفته است. این روش به بیمار این امکان را می‌دهد که بلافاصله پس از دست دادن دندان، یک دندان جایگزین داشته باشد. به علاوه، ایمپلنت فوری برای استخوان فک یک پایه قوی فراهم می‌کند تا در آینده تاج دائمی روی آن نصب شود. بعد از انجام عمل کاشت ایمپلنت دندان فوری، مراحل بعدی شامل نصب یک تاج موقتی از جنس پلاستیک روی ایمپلنت است. تاج موقتی نقش دندان را ایفا می‌کند و به بیمار اجازه می‌دهد تا در طول فرایند بهبودی، از یک دندان موقتی و کارآمد استفاده کند. معمولا حدود ۱۵ الی ۳۰ روز طول می کشد تا ایمپلنت دندان فوری انجام شود.

این تاج موقتی عموماً تا زمانی که ایمپلنت با استخوان فک به خوبی جوش بخورد و روکش دائمی ایمپلنت فوری ساخته شود، در جای خود باقی می‌ماند. وقتی ایمپلنت به خوبی با استخوان جوش بخورد، دندانپزشک می‌ تواند تاج دائمی را بر روی ایمپلنت نصب کند. این تاج دائمی با دقت به ایمپلنت متصل می‌شود. این روش با استفاده از پودر استخوان و ممبران برای پر کردن فضای خالی بین دندان کشیده شده اجرا می‌شود. ایمپلنت فوری به سرعت در فک کاشته می‌شود و تاج موقتی روی آن نصب می‌شود.

تفاوت ایمپلنت یکروزه با ایمپلنت به روش معمول

در ایمپلنت به روش معمول ابتدا دندان کشیده می‌شود و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و سفت شدن لثه با مراجعه مجدد پایه را در داخل دهان قرار می‌دهند و اما در ایمپلنت فوری با توجه به موقعیت دندان‌ها و شرایط بیمار و صلاح‌دید دکتر متخصص لثه و ایمپلنت اگر لثه شرایط را دارا بود بلافاصله بعد از کشیدن دندان می‌توان پایه ایمپلنت یا فیکسچر را در داخل لثه قرار داد و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تاج و روکش دندان گذاشته می‌شود. در شرایط بسیار ایده آل نیز می‌توان ایمپلنت فوری انجام و تاج دندان را همان روز قرار داد.

شرایط انجام ایمپلنت یک روزه چیست؟

داشتن یک سری از عادت‌ها، از جمله دندان قروچه یا فشار دادن دندان‌ها به هم، یکی از عواملی است که نمی‌توان ایمپلنت دندان انجام داد. از دیگر شرایطی که باید برای ایمپلنت کردن وجود داشته باشد تا بتوان کاشت دندان موفقی انجام داد عبارت است از:
۱.تراکم استخوان کافی: اگر تراکم استخوان کافی در ناحیه استخوان فک و گونه وجود نداشته باشد باید قبل از جراحی، پیوند استخوان فک در آن ناحیه صورت گیرد.
۲.سلامت بودن دهان و دندان: اگر لثه بیماری‌های دهانی از جمله بیماری لثه فعال داشته باشد نمی‌توان کاشت ایمپلنت را انجام داد.
۳.بیماری‌های زمینه‌ای: کسانی که با بیماری‌های زمینه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، متأسفانه نمی‌توانند ایمپلنت یک روزه را انجام دهند.
۴.دخانیات: اگراز دخانیات و مواد الکلی استفاده شود، ایمپلنت کردن فایده‌ای ندارد. چون بعد از مدتی دخانیات و الکل به ایمپلنت آسیب وارد می‌کند و نیازمند ترمیم می‌شود.

ایمپلنت یک روزه

اقدامات بعد از جراحی کاشت ایمپلنت یک روزه

بعد از اتمام دو هفته استراحت باید به مطب دندانپزشک مراجعه کرد تا دندان‌ها چکاپ شوند و قالب‌گیری نهایی برای ساخت روکش دندان انجام شود. از دست رفتن دندان‌ها
برای افراد بسیار سخت است و در شرایط روزمره زندگی آن‌ها ایجاد اختلال ایجاد می‌کند.
در کلینیک تخصصی سیمادنت دندانپزشکان با مهارت و تجربه بالا مناسب‌ترین جایگزین را برای دندان‌های از دست رفته انتخاب می‌کنند.

کاشت ایمپلنت فوری در یک روز | هزینه ایمپلنت فوری

پیش از جراحی کاشت ایمپلنت دندان

قبل از اینکه جراحی انجام دهید، ابتدا دندا‌پزشک باید از سالم بودن دندان‌ها اطمینان پیدا کند. جهت عفونت نکردن زخم جراحی دندانپزشکان آنتی بیوتیک مناسب تجویز می‌کنند که باید به طور صحیح مصرف شوند و همچنین نحوه صحیح شست و شوی دهان و نکات بهداشتی آموزش داده شود.

معرفی بهترین متخصص ایمپلنت در سیمادنت کلینیک

کاشت ایمپلنت فوری در یک روز | هزینه ایمپلنت فوری

عوامل موثر بر زمان ایمپلنت

لازم به ذکر است که مدت زمان تکمیل ایمپلنت‌های دندانی بسته به شرایط بیمار متفاوت است و عوامل موثر بر زمان ایمپلنت چند مورد است که به بخشی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. تزریق استخوان یا ایمپلنت، جراحی دهان و فک و صورت، عفونت‌های دندانی، مشکلات لثه و بسیاری از شرایط دیگر از مهم‌ترین عوامل افزایش و کاهش زمان تا اتمام ایمپلنت‌های دندانی هستند. زمان تخمینی تکمیل عمل ایمپلنت دندان بسته به شرایط بیمار پس از معاینه در اولین نوبت توسط متخصص ایمپلنت اعلام می‌شود.

فواید ایمپلنت یک روزه

در زمان گذشته بعد از اینکه دندان شما را می‌کشیدند باید مدتی را صبر می‌کردید تا جای لثه‌هایتان التیام پیدا کنند. سپس با گذاشتن پیچ‌ها در درون استخوان فک، باید دوباره زمان زیادی را صبر کنید تا دندان‌های شما ساخته شود. در اصل نزدیک ۵-۶ ماه بدون دندان می‌گذرانید. اما در ایمپلنت یک روزه بعد از جایگذاری پیچ‌های ایمپلنت در فک‌‌تان، دندان‌های مخصوصتان را قرار می‌دهند و حالا دندان‌های طبیعی دارید.

معایب ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری دندان برخلاف روش اصولی آن تنها در طی یک جلسه انجام شده و فرد می‌تواند به محض جایگزینی آن با دندان از دست رفته شروع به خوردن غذا و لبخند زدن بکند. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که این روش فوری مستثنی از عوارض و خطرات احتمالی بعد از آن نبوده و ممکن است مشکلاتی مانند عفونت گریبان‌گیر فرد بیمار شود. اما در این خصوص همواره توجه داشته باشید که تنها برخی از افراد با توجه به شرایط دهان و دندانی خود، می‌توانند با مشورت پزشک، برای ایمپلنت یک روزه اقدام کنند. اما در اکثر افراد این پروسه می‌بایست به صورت نرمال و در طی چند ماه صورت گیرد. از معایب ایمپلنت یک روزه می‌توان به عفونت، عدم امکان ایمپلنت فوری برای همه افراد اشاره کرد.

مصرف مرتب دارو ها و رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از عفونت و در ساعت های اولیه انجام ایمپلنت سعی کنید از مایعات داغ استفاده کنید و غذاهای نرم بخورید.
بله همه افراد ممکن است نتوانند ایمپلنت کنند یا باید دارای شرایطی مانند داشتن چند دندان از دست رفته و داشتن تراکم کافی استخوان ها و همچنین نداشتن عادت دندان قروچه.
حتما برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید و از یالم بودن دندانها اطمینان حاصل کنید سپس از دهانشویه ها استفاده کنید تا بهداشت دهان تا وقت ایمپلنت رعایت شود.

مشاوره حضوری با متخصص لثه و ایمپلنت در شمال تهران

اگر ساکن مناطقی همانند نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه، جردن، شریعتی، میرداماد، پاسداران و سایر محله‌های این مناطق هستید و قصد مراجعه به یک مرکز تخصصی ایمپلنت در شمال تهران را دارید، می‌توانید به مطب شریعتی سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، شریعتی، بین میرداماد و ظفر، خیابان منظرنژاد، ساختمان پزشکان منظرنژاد، طبقه ۳، واحد ۱۱

دریافت نوبت

کلینیک شریعتی سیمادنت

مشاوره حضوری با دندانپزشک لثه و ایمپلنت در غرب تهران

علاوه بر مناطق شمالی تهران، سیمادنت در غرب تهران نیز شعبه‌ای دیگر دارد و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری با دندانپزشک متخصص ایمپلنت به شعبه ستارخان سیمادنت مراجعه کنید. در نتیجه اگر ساکن مناطقی همانند صادقیه، ستارخان، مرزداران، جنت آباد، سعادت آباد یا حتی کرج هستید قصد مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی ایمپلنت در اطراف منزل خود را دارید، می‌توانید به مطب ستارخان سیمادنت مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، بین خیابان شادمهر و بهبودی، ساختمان پزشکان ستارخان، طبقه ۵

دریافت نوبت

کلینیک سیمادنت ستارخان
به این مقاله امتیاز دهید
به اشتراک بگذارید :
[addtoany]
مشاوره آنلاین